X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Sport" en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


Hardlopen voor beginners

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
0
  Goed artikel ( +1 )
  Slecht artikel ( -1 )
RSS van Stefje1011 Stefje1011 Auteur op infoyo sinds
11 Februari 2011


Bekijk het profiel van Stefje1011
Datum: 12-02-2011
Auteur: Stefje1011
Iedere vrouw kent het wel: het gevoel dat je te dik bent, ondanks dat iedereen in je omgeving zegt dat je een mooi figuur hebt. Op een dag was ik het zat, heb ik oude gympies uit de kast getrokken en ben ik voor het eerst in mijn leven gaan hard lopen.

Ik dacht dat ik een rondje rondom het dorp wel zou moeten kunnen volhouden, maar helaas was ik aan het eind van de straat al buiten adem. Ik had toen nog maar 400 meter gelopen...

Maar die 400 meter heeft mij wel doen besluiten dat ik het hardlopen onder de knie wilde krijgen, want het geeft echt een kick! Toen de spierpijn weer voorbij was, ben ik op internet gaan zoeken naar een hardloopschema voor beginners en vond een geschikt schema op runinfo.nl. 4x 2 minuten hardlopen, afgewisseld met 2 minuten wandelen, lijkt niet veel. Maar wat was dit in het begin zwaar zeg!

Om mezelf te motiveren om te blijven hardlopen, ben ik op zoek gegaan naar een doel. Dat doel werd de 4 Mijl van Groningen. 4 mijl is 6,4 km, dus prima te doen voor een beginner zoals ik. Hoe verder ik kwam in het hardloopschema, hoe meer ik merkte dat mijn gympies niet meer geschikt waren om op te hardlopen. Dus op een avond ging ik naar een hardloopwinkel om me daar hardloopschoenen te laten aanmeten. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Ze lopen heerlijk en ik heb nooit een blessure gehad.

Hoe verder in het schema ik kwam, deste meer ik ging genieten van het lopen. Het is een goed gevoel dat je merkt dat je conditie steeds beter wordt en dat je 5 km kunt lopen, terwijl eerst 400 meter al een hele uitdaging was. Het hardlopen heeft mij geleerd dat je meer kunt dan je van jezelf denkt, zolang je meer blijft volhouden.

Op 10-10-10 was het zover: de 4 Mijl in Groningen. Met een tas vol bananen en Dextro Energy vertrok ik naar Haren waar we nog een hele tijd in het startvak moesten wachten. En dan begint het! Ik heb zeker de eerste 3 km met een enorme grijns op mijn gezicht gelopen, ik vond het echt een geweldige ervaring. Tuurlijk is het af en toe zwaar, maar met al die juigende mensen aan de kant van de weg, stop je niet zomaar. Het was al het trainen zeker waard!

En tja, dan begint de winter en wordt het trainen opeens erg lastig door ijzel en opgevroren sneeuw. Ik ben sinds een maand weer begonnen met trainen, nu voor de 8 km in Hoogeveen. Ik ga ervoor!

Reacties op dit artikel
Hetheksje, 2011-02-15
( 0 )

Ik wil dat ook zo graag, want ik ben echt wel veels te zwaar en dik. Maar mij lukt het maar niet het schema op te bouwen. Ik heb iets wat ze inspanningsastma noemen, ik ga piepen als ik door probeer te duwen. Een soort hyperventileren. Het gaat al beter dankzij ademhalingsoefeningen, maar hardlopen lukt nog steeds niet. Na jouw verhaal denk ik "ik wil het toch weer gaan proberen" maar dan wel nadat mijn huidige blessure over is :-)
Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2017 - Infoyo.nl