X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Sport" en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


Mountainbike - krachttraining

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
+2
  Goed artikel ( +2 )
  Slecht artikel ( 0 )
RSS van segerink segerink Auteur op infoyo sinds
19 Augustus 2008


Bekijk het profiel van segerink
Datum: 14-11-2008
Auteur: Segerink
Mountainbike is een geweldige activiteit die helpt bij de ontwikkeling van fysieke kracht en uithoudingsvermogen. Behalve dat is het gewoon een vorm van recreatie, deze tak van sport maakt deel uit van grote wedstrijden en toernooien over de hele wereld.

Twee soorten renners

Twee soorten renners Er zijn vele redenen waarom mensen gaan mountainbiken. Sommigen doen het voor de lol, als een vorm van oefening, maar sommige zijn semiprof mountainbikers die trainen voor wedstrijden op wereld niveau. Er zijn twee soorten renners: de recreatieve fietser en de competitieve rijder. Een recreatief ruiter is iemand die meestal twee keer per week gaat trainen, terwijl een concurrerende ruiter een race schema voert en zijn of haar concurrerend tot het hoogste niveau brengt. Maakt niet uit wat voor type renner je bent, krachttraining is erg belangrijk.
Net als in alle soorten van lichamelijke activiteit, moet jij je lichaam trainen om blessures te voorkomen en om te kunnen omgaan met eventuele moeilijkheden. De meeste renners volgen al en goed training schema, hetzij professioneel gemaakt voor de behoeften van hun lichaam of een programma dat ze zelf hebben gemaakt. Er zijn vele voordelen van het opnemen van krachttraining in uw programma.

Kracht training

Kracht training Kracht training helpt blessures voorkomen.
Het is belangrijk met klimkoersen, tijd, sprinten.
Kracht training kan verlies voorkomen van spiermassa en zelfs ombuiging van het verlies aan spiermassa.
Het kan potentiŽle schade aan je lage rug, knie, schouder gebieden sterk afnemen.
Je krijgt een betere controle over de fiets en minder kans op een harde landing.
De opleiding zorgt er voor dat je controle en macht krijgt over eventuele obstakels.
Kracht training verhoogt je been sterkte en je rijd daardoor sneller, en helpt overmatig verwondingen voorkomen.
Steeds meer mensen realiseren de grote effecten van krachttraining. Mountainbiken noopt tot extra gebruik van uw spieren in uw bovenlichaam, onderlichaam. Veranderingen van houding net als bij paardrijden, tempo, en reliŽf. Dit is waar krachttraining van grote hulp kan zijn. Een goede vorm van krachttraining is een programma dat de nadruk legt op het schema van de opleiding. Je kunt dit altijd en overal doen met een minimale uitrusting en goede toezicht. Dit omvat niet alleen pushup oefeningen. Het betekent ook dat uitdagende oefeningen en variaties die je echt nodig hebt voor de opbouw van je kracht en spieren.

Verschillende kracht trainingen

Verschillende kracht trainingen Hier zijn een aantal oefeningen die je kunt doen als onderdeel van uw kracht training:

Endurance:
Extensief is een relatief rustige duurtraining voor je opbouw en onderhoud van je basis conditie, tempo van het fietsen is variŽrend en voornamelijk met lichte weerstand.

Endurance:
Intensief dit is een duurtraining met een hogere hartslag, bij deze training wordt de verzuringgrens opgezocht maar niet overschreden.

Strenght:
Pittige training met als doel om de kracht van de beenspieren te vergroten en de spierverzuring uit te stellen.

Interval extensief:
Alle technieken kunnen bij deze training aan bod komen. De hoge hartslag wordt afgewisseld met langere perioden waarin de hartslag lager ligt, waardoor de training niet heel zwaar is.

Interval intensief:
Alle technieken kunnen bij deze training aan bod komen. De perioden waarbij de hartslag wat lager ligt zijn kort, waardoor de training als zwaar ervaren kan worden.

Race day:
Een speciale, hele zware training waarbij de inspanning gelijk aan een wedstrijd wordt gesimuleerd.

Trainen met beleid

Trainen met beleid Wees voorzichtig met het uitvoeren van de oefeningen, je kan je tijdens de training ernstig verwonden als je de oefeningen niet naar behoren uitvoert. Als je jou eigen training programma samenstelt, is het belangrijk na te denken over de specifieke doelen die je daar mee wil bereiken. Voor het opstellen van een goed training schema is het verstandig om het eerst te bespreken met deskundige. Informeer naar professioneel en deskundig advies over fitness en gezondheid. Zij kunnen met u samen beoordelen op verschillende punten o.a. fitness, flexibiliteit, spiersterke en zwakke punten waar rekening mee moet worden gehouden voorafgaand aan het begin van een trainingsprogramma. Met deze punten in uw achterhoofd, kunt u op weg naar de eindstreep een veel beter resultaat behalen, en minder risico lopen op ernstige blessures.

Reacties op dit artikel
Piet, 2009-03-04
( 0 )

Marcel, 2010-12-19
( +1 )

Goed bedoeld, maar zeer matig artikel. Een paar voorbeelden: Er wordt gesproken over ruiters ? Copy paste ? Krachttraining wordt gedefinieerd als cardiovasculaire trainingen, een afbeelding van een zeer moeilijke afdeling (70graden helling) plaatsen bij trainen met beleid ?
Fam, 2012-06-18
( 0 )

Ik ben nu 47 en mountainbike nog steeds..mijn vroegere vecht en krachtsporten hebben mij geholpen een syteem te verzinnen die mij zeer goed hebt geholpen nog steeds zonder problemen te mountainbiken. ik train 2x pweek zaterdag zondag en als volgt.
op de mb interval rijden afstand 10 km richting parcour.daar gebruik ik de fiets als halter links op de schouder kniebuigen en joggen door onverhard weg rechts ook.de fiets als halter dan met beide armen liften voor de borst en boven hoofd.dan het mb parcourrijden ongeveer 12km heen weer is 24km ( oostvoornse maasvlakte ) daarna dezelfde sessie met fiets als halter mijn mb weegt 14 kg daarbij pols en enkel bandjes met zand en rugzakje met water en reserve kleding samen 19 kg.dan terug naar camping 10 km interval en volgende dag weer in de weekenden leef ik op groene thee en sushi..tot slot de cooling down een vecht kata gebasseerd op de beweging met de fiets..zoals je je stuur pakt en draaid pak je iemands schouders armen of handen dan trap naar beneden tegen de knie, trap omhoog met je knie in het kruis en wegduwen.
ik ben sterker fitter en meer zelfvertrouwen ( ja die techniek werkt ) pakken draaien trap omlaag trap omhoog en van je wegduwen. sushi doe ik zelf werkt rustgevend
Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:

Auto en vervoer Computers en internet Dier en natuur Electronica Eten en drinken Financieel Hobby en vrije tijd Huis, tuin en wonen Kunst en cultuur Mens en gezondheid Mijn mening over... Muziek, Tv en films Samenleving en ontwikkeling School en studie Sport Vakantie en vermaak Wetenschap Zakelijk




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2017 - Infoyo.nl