X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Sport" en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


Weer gaan sporten?

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
0
  Goed artikel ( 0 )
  Slecht artikel ( 0 )
RSS van AnnaStaal AnnaStaal Auteur op infoyo sinds
23 Juli 2008


Bekijk het profiel van AnnaStaal
Datum: 21-09-2010
Auteur: AnnaStaal
In de zomermaanden valt het bij veel mensen in het niet ... sporten. Drukke werkzaamheden voor de vakantie, de kinderen thuis, de vakantie en dan weer aan de slag. Belangrijk dat je dan het lopen weer oppakt.

Algemeen


Bewegen is natuurlijk altijd belangrijk voor je lichaam, maar als je in de zomermaanden Ė en zeker op het vakantieadres Ė even niet direct op je eten hebt gelet, is het belangrijk om weer rustig op gang te komen. Niet direct een enorme afstand proberen af te leggen, dat kan nogal wat spierpijn en verrekkingen opleveren. Zorg er bij iedere oefening voor dat zodra je klaar bent even de spieren los schud.

Oefeningen


Begin eens met wat oefeningen in het strekken van de spieren. De benen gestrekt langs elkaar en voorover gebogen met de vingers de tenen aantikken. En blijf vervolgens voorovergebogen staan om het bovenlijf te draaien en met de linkse hand de rechtse voet aan de tikken en de andere arm in de lucht te steken en te wisselen. Houdt het onderlijf stevig op de grond.

Ga nu recht en stabiel staan en zak bij een inademing door je knieŽn, beweeg je armen gelijktijdig naar boven en herhaal die oefening.

Ga recht staan en zet dan een grote stap naar voren en buig door je benen, zorg dat het bovenlichaam stabiel recht blijft. Buig enkele keren door de knieŽn en zet dan weer de stap naar achter en wissel van been. Herhaal de oefening.

Spreid de benen in een stabiele houding en leg nu de handen plat op de grond, of probeer ze zo ver mogelijk te krijgen. Kom overeind bij een inademing en zodra je weer richting de grond gaat adem je lang en diep uit.

Lopen


Doe dit soort oefeningen altijd een minuut of 10 en als je dan een stukje wilt lopen is dat goed, maar begin dan met bijvoorbeeld in een eigen drafje (pas je niet aan aan iemand waar je mogelijk mee wilt gaan lopen) en stop weer met wat oefeningen. Zo ben je toch ruim een half uur goed bezig. Bouw het lopen langzaam op met iedere keer 5 minuten meer te lopen. Neem er de tijd voor en let altijd goed op je ademhaling. Maak tijdens het sporten je hoofd leeg, dan kom je ook meer ontspannen uit de oefening.

Reacties op dit artikel
Maryam112, 2010-09-21
( +1 )

Bedankt, interessant artikel.

Mijn eerste artikel is vandaag goedgekeurd, ik ben zo blij!
ahahha

Groetjes.
Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:

Auto en vervoer Computers en internet Dier en natuur Electronica Eten en drinken Financieel Hobby en vrije tijd Huis, tuin en wonen Kunst en cultuur Mens en gezondheid Mijn mening over... Muziek, Tv en films Samenleving en ontwikkeling School en studie Sport Vakantie en vermaak Wetenschap Zakelijk




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2017 - Infoyo.nl