X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Sport" en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


Fitness - borst / borstspieren

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
+5
  Goed artikel ( +5 )
  Slecht artikel ( 0 )
RSS van MartijnV MartijnV Auteur op infoyo sinds
31 Juli 2008


Bekijk het profiel van MartijnV
Datum: 01-08-2008
Auteur: MartijnV
We willen toch allemaal wel zon staalharde borstkas, een mooi zichtbaar voorbeeld van flinke spieren. Je kunt hiervoor natuurlijk naar de sportschool gaan, maar het kan ook makkelijk thuis met een aantal simpele oefeningen. De oefeningen die je thuis moet doen zijn misschien niet de leukste, maar als je het weet vol te houden door het gedisciplineerd uit te voeren zal je al vlug en mooi resultaat zien. De basisoefening voor de borst is natuurlijk de Push-up (opdrukken). Deze kun je op verschillende manieren uitvoeren om zo je hele borstkas mooi te ontwikkelen.

De groepen

De bovenkant van je borst.
De bovenkant van je borstkas kun je goed trainen door je push up uit te voeren waarbij je je benen hoger zet dan je bovenlichaam. Zet dus bijvoorbeeld je voeten neer op een bankje zodat je lichaam schuin naar beneden staat.

De onderkant van je borst.
De onderkant trainen is eigenlijk het tegenovergestelde van de bovenkant. In dit geval zet je namelijk ja handen juist op een hoger vlak dan je voeten. Zet in dit geval dus je armen bijvoorbeeld op de rand van een bankje en voer je push-up op de normale manier uit.

De binnenkant van je borst (middengedeelte).
Vaak is de vraag hoe je het middenstuk van je borstspieren kan ontwikkelen, zodat je een mooie ‘’vierkante’’ borstkas ontwikkeld. De manier om dit gedeelte te trainen is als volgt:
Zet je handen zo dicht mogelijk bij elkaar en doe op deze manier de push-up. Zet eventueel voor wat extra grip je voeten een stukje uit elkaar. Je zult al gauw merken dat je op deze manier de binnenkant van de borst traint, en ook neem je meteen je triceps mee (mooi meegenomen).

Gehele borstkas.
Als laatste is de normale push up, met gestrekte rug, voeten naast elkaar en de handen op ongeveer schouderhoogte met de vingers gespreid, een goede manier om nog eens alle groepen in je borstkas langs te lopen.

Herhalingen

Voer al de oefeningen zo rustig en precies mogelijk uit voor het beste resultaat. En beperk je herhalingen tot ongeveer 10 tot 15 keer in 3 setjes.
Zo vaak mogelijk achter elkaar is alleen maar uitputting van de spieren en zorgt ervoor dat ze langer nodig hebben om te herstellen.

Reacties op dit artikel
Patrick, 2008-08-11
( +1 )

Leuk artikel, maar de binnenkant van de borst bestaat niet.
De enige manier om een volle borst te trainen, is veel en zwaar trainen.
Diverse Fly's zijn goede massabouwers en zijn ook makkelijk thuis te trainen met behulp van melkflessen of iets dergelijks.
Mel, 2009-10-29
( 0 )

Ik doe al een paar weken push ups en ik zie wel dat mn linkerbost langzaam aan ht opvullen is. Maaarrrr... mijn rechterborst loopt achter met de ontwikkeling volgens mij want het is nog een beetje lek ofzo (er is wat minder spierontwikkeling dan in mn linker borst. hoe zou ik dat kunnen oplossen?? hier is mn schema.

Ik doe alleen Push ups en Pull ups aan mn stapelbed (met een stoel waar ik dan mn voeten op zet)

11 push ups met handen dicht bij elkaar
dan 11 pull ups er recht achteraan
daarna een minuutje rust
dit drie keer
daarna weer 11 normale push ups
dan 11 pull ups er recht achteraan
daarna een minuutje rust
dit ook drie keer
daarna weer 11 wijde push ups
dan 11 pull ups er recht achteraan
daarna een minuutje rust
en dit ook drie keer

sinds gister doe ik ze nu met mn voeten op een paar boeke
any tips zijn welkom :)

mvg

mel
Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2017 - Infoyo.nl